מצטערים, אין לך הרשאה להדפיס.

 

ניתן לרכוש מנוי לאתר בטלפון: 03-6186141.

 

ספרים
נושא הספראזרחי ופרוצידורהאיכות הסביבהאינטרנט ותקשורתאתיקה מקצועיתבוררותביטוחבית-דין דרוזיבית-דין שרעיבנקאות ושטרותבעלי תפקיד/נאמנויותגביהגרפולוגיהדיני צבאהגבלים עסקייםהגנת הפרטיותהוצאה לפועלהרצאות בזוםהרצאות מוקלטותחברות/תאגידיםחדלות פירעוןחוזיםחינוךיפוי-כוח מתמשךמינהלימיסוי מקרקעיןמכרזיםממשלה/בחירותמנוי לספריה משפטיתמע"מ ומס הכנסהמקרקעיןמשפחה וירושהנוטריוןנזיקיןניירות ערךנכיםספורטעבודה וביטוח לאומיעובדים זריםפוליגרףפלילי וראיותפניני משפט וניסוחי לשוןפשרה וגישורצרכנותקניין רוחנירואי חשבוןרישוי עסקיםרשויות מקומיותשאלות ותשובותשואהשונות - ספרי מתחשמאותתביעות קטנותתובענה ייצוגיתתיירותתכנון ובניהתעבורה
מינהלי
שם הספרדיני הכניסה לישראל - מבט עיוני ומעשי הקודקס המקיף לעניינים מינהליים - תקיפה מינהלית, סדרי דין, ראיות, פסיקות ועררים סדרי הדין בבית-הדין הגבוה לצדק - דין ומהות קודקס דיני הביקורת, הבקרה, הציות והאכיפה במדינת ישראל
סדרי הדין בבית-הדין הגבוה לצדק - דין ומהות
שם הפרקקריאת הספר בקובץ סגור פרק א': מבוא פרק ב': הביקורת השיפוטית על פעולות הכנסת, ועדת הכנסת והחקיקה פרק ג': ביקורת שיפוטית על כל רשויות המדינה והממשל ועל כל מעשי המדינה והממשל פרק ד': צווים לגופים מינהליים - סעיף 15(ד)(2) לחוק-יסוד: השפיטה פרק ה': צווי בירור לגופים משפטיים - ביקורת שיפוטית על בית-הדין לעבודה - סעיף 15(ד)(3) לחוק-יסוד: השפיטה פרק ו': ביקורת שיפוטית על בית-הדין הרבני - סעיף 15(ד)(4) לחוק-יסוד: השפיטה פרק ז': סמכות בית-משפט הגבוה לצדק למול בית-המשפט לעניינים מינהליים פרק ח': העתירה - קיומם של תנאים מוקדמים וטענות-סף פרק ט': עתירת צו על-תנאי - תקנה 1 לתקנות פרק י': תכנה וצורתה של עתירה - תקנה 2 לתקנות פרק י"א: מען להמצאה לעותר - תקנה 3 לתקנות פרק י"ב: עתירה תאומת בתצהיר - תקנה 4 לתקנות פרק י"ג: שמיעת העותר - תקנה 5 לתקנות פרק י"ד: הוצאות בעתירת סרק - תקנה 6 לתקנות פרק ט"ו: הדיון בעתירה - תקנה 7 לתקנות פרק ט"ז: צו על-תנאי והמצאה - תקנה 8 לתקנות פרק י"ז: המצאת כתבי בי-דין - תקנה 8א לתקנות פרק י"ח: תצהיר תשובה לצו על-תנאי - תקנה 9 לתקנות פרק י"ט: מען להמצאה למשיב - תקנה 10 לתקנות פרק כ': דרישת פרטים נוספים; בקשה למתן פרטים נוספים ותצהיר נוסף לעניין פרטים נוספים - תקנות 11, 12 ו- 13 לתקנות פרק כ"א: הוראות בית-המשפט - תקנה 14 לתקנות פרק כ"ב: תאריך דיון - תקנה 15 לתקנות פרק כ"ג: הגשת עיקרי טיעון - תקנה 16 לתקנות פרק כ"ד: סדר הטיעון - תקנה 17 לתקנות פרק כ"ה: רשות בעל דין לחקור את המצהיר - תקנה 18 לתקנות פרק כ"ו: צו ביניים - תקנה 19 לתקנות פרק כ"ז: תקופת פגרה לא תובא במניין - תקנה 19א לתקנות פרק כ"ח: סמכות מיוחדת - תקנה 20 לתקנות פרק כ"ט: החלת סדר הדין האזרחי - תקנה 21א לתקנות
שם הפרק
תת פרק
תת פרק
או
וגם
או
נקה שדות
סדרי הדין בבית-הדין הגבוה לצדק - דין ומהות

סדרי הדין בבית-הדין הגבוה לצדק - דין ומהות

איריס מרקוס, עו"ד
תאריך הוצאה דצמבר 2023
נודעת חשיבות רבה לחיבורה המקיף של עו"ד איריס מרקוס העוסק בסדרי הדין בבית-המשפט הגבוה לצדק תוך הבאת ניתוח משפטי, תיאורטי ופרקטי.
הוסף לסל
מחיר הספר
88.00 ₪
לרכישת מנוי
רשימת הפרקים
אין דף קודם דף קודם
1
הצג בדף:
10305070100
10
פרקים
לקריאת הספר לחץ/י על האייקון  שלעיל.
יש לאבחן בין סמכותו הכללית של בית-המשפט הגבוה לצדק לבין סמכותו בעניינים מסויימים וספציפיים. סמכותו הכללית הנה רחבה ושיורית, לאמור, הינו מוסמך לדון בעניינים העומדים בשני תנאים קומולטיביים, פרי הוראות חוק-יסוד: השפיטה {ראה סעיף 15(ג) לחוק-יסוד: השפיטה}. האחד, בעניין בו הוא רואה צורך לדון...
מהו בסיס סמכותו של בית-המשפט להפעיל ביקורת שיפוטית על פעולות הכנסת? התשובה לשאלה זו מבוססת בראש ובראשונה על העובדה כי מדינת ישראל היא דמוקרטיה חוקתית. חוקי-היסוד - המהווים נורמה חוקתית על-חוקית - קובעים מהן רשויות השלטון ומהם היחסים בינן ובין עצמו; הם מעגנים את זכויות האדם ויחסי...
עיקרון-יסוד הוא בפעילותו של בית-המשפט הגבוה לצדק, שביקורתו השיפוטית משתרעת - על דרך העיקרון - על כל רשויות המדינה והממשל ועל כל מעשי מדינה וממשל. בית-המשפט רשאי ומוסמך הוא - שוב: על דרך העיקרון - לצוות על כל רשות מדינה וממשל כי תעשה או כי לא תעשה כך ואחרת. כך מורה אותנו מפורשות הוראת...
1. מעמדו של בית-ספר פרטי מוכר שאינו רשמי - האם כפוף לביקורת בג"צ? בית-הספר שאינו רשמי ומאוגד כתאגיד בתחום המשפט הפרטי - הינו מוכר. עם-זאת, ניתנו לו סמכויות מכוח דיני החינוך להעניק חינוך חובה לתלמידים שהרשות הציבורית אחראית לספקו במסגרת הפונקציה השלטונית שהיא ממלאה. התפקיד הכרוך בכך...
1. כללי בדרך-כלל בית-המשפט לא ידון בעתירה, אף אם היתה אקטואלית, משעה שנעשתה תיאורטית {בג"צ 6055/95 צמח נ' שר הביטחון, פ"ד נג(5), 241, 250 (1991)}. כלל זה חל גם לגבי עתירות המעלות שאלות משפטיות חשובות ועקרוניות {בג"צ 1853/02 נאוי נ' שר האנרגיה והתשתיות הלאומיות, תק-על...
תחום התערבות בית-משפט הגבוה לצדק בהחלטת בית-הדין הינו במקרים דוגמת אלה שבהם, למשל, החלטות בתי-הדין האיזורי והגדול לא יישמו כהלכה את הלכת השיתוף האזרחית. לאמור, מקרים בהם נמנע בית-הדין הדתי מלהחיל כלל של הדין המהותי האזרחי המחייב אותו בעניין הנדון לפניו. יש המסווגים הימנעות כזו כחריגה...
סמכותו של בית-המשפט הגבוה לצדק משתרעת כנגד הממלאים "תפקיד ציבורי על-פי דין" נובעת מסעיף 15(ד)(2) לחוק-יסוד: השפיטה ואין בכוחו של חוק "רגיל" - לרבות חוק בתי-המשפט לעניינים מינהליים - לצמצם סמכות זו. אשר-על-כן, השאלה אינה אם מוסמך בית-המשפט העליון לדון בעתירה שעניינה...
1. זכות העמידה בית-המשפט בהלכה פסוקה הרחיב עד מאוד את זכות העמידה של העותר הציבורי. הוא עשה כן מקום שמדובר בעניין בעל אופי ציבורי שיש לו נגיעה לקידומו של שלטון החוק, לאכיפתם של עקרונות חוקתיים, ומקום שמתבקשת התערבות כדי לתקן פגם מהותי בפעולת המינהל הציבורי. מעמדו של העותר הציבורי...
תקנה 1 לתקנות סדר הדין בבית-המשפט הגבוה לצדק, התשמ"ד-1984 קובע כדלקמן: "1. עתירת צו על-תנאי בקשה לצו על-תנאי תוגש לבית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק בדרך עתירה." עתירה לבית-המשפט העליון בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק, אינה האכסניה המתאימה לבקשת "צו...
אין דף קודם דף קודם
1

אני מסכימ/ה לתנאי השימוש באתר

כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ. השימוש באתר הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש ובכפוף לתנאי השימוש באתר (לחץ/י כאן). כניסה לתכנים באתר כמוה כהסכמה לתנאי השימוש באתר. 

למעלה
רוצה שנתקשר? הקלק כאן
הרשמה לניוזלטר!!! הקלק כאן