כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

מורה דרך לקבלת הפטר בהליכי פשיטת רגל והוצאה לפועל (בעין תיקוני חקיקה - 2018)

אבנר קדם, עו"ד
תאריך הוצאה יולי 2018
מחיר הספר
423.00 ₪

 

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

  

שנת 2018 נודעת בכך שהנושא של חדלות הפירעון והגישה השיקומית כלפי חייבים קיבלה מפנה דרמטי וחשוב. הגישה מדגישה את הפן השיקומי של החייב, בין אם הוא פושט רגל ובין אם הוא מוגבל באמצעים, ובסדרת תיקוני חקיקה מפורטים הביאה מהפיכה בדיני חדלות הפירעון במדינת ישראל.

 

המדובר בארבעה נדבכים של המהפכה הזו:

 

  • האחד, מסלול ההפטר בפקודת פשיטת הרגל (נוסח חדש), התש"ם-1980;

 

  • השני, חקיקת החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 שמקבל התייחסות מפורטת במהדורה מורחבת זו והדן בחדלות פירעון של היחיד;

 

  • השלישי, חקיקת תיקון 47 לחוק ההוצאה לפועל שאיפשר הפטר במסגרת הליכי ההוצאה לפועל שאף הוא מקבל הסבר והלכה פסוקה במסגרת הספר;

 

  • הרביעי, פסגת המגמה של ממתן ההפטר במסגרת ההוצאה לפועל למוגבל באמצעים בצורת תיקון מס' 57 שהביא הקלות משמעותיות בהליך קבלת ההפטר במסגרת ההוצאה לפועל והרחבת סמכותו של רשם ההוצאה לפועל.

 

בצד תיקוני החקיקה במלואם מובאים דברי ההסבר בהצעת החוק של מגמת חקיקה זו, דברי הסבר של המחבר וכן ההלכה הפסוקה שכבר קיימת באשר לכל תיקוני החקיקה.

 

אין ספק שבצד הרצון להסיר את העומס מבתי-המשפט והכונס הרשמי העסוקים בתיקי פשיטת רגל - כאשר ברור שאין ולא תהיה בהם תועלת לנושים - התחזקה כאמור המגמה הרואה במתן סיכוי חדש לפושט הרגל לשקם את עצמו ולפתוח דף חדש בחייו.

 

החיבור משפטי המקיף (המעודכן עד יולי 2018) מביא את החקיקה כמו גם את פסיקת בתי-המשפט כולל זו האחרונה תוך הבלטת המגמות החדשות הללו.

 

מדובר ב"מורה דרך" מיוחד המפרט לפרטי פרטים את כל תהליך קבלת צו הפטר בפשיטת רגל החל מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת צו הפטר בכל המסלולים בהם דובר לעיל לרבות פסיקות בתי-המשפט במגוון סיטואציות מיוחדות בנושא זה. הספר מוגש בכריכה קשה.

 


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ