הזכות לפיצויי פיטורים - דין ומהות

0.00 ₪
הספר אזל

מבין נושאי הספר (חלקי):

הזכות לפיצויי פיטורים, נטל השכנוע, חובת ההוכחה, העובד "פוטר" מעבודתו, אי חידוש אשרת עבודה של עובד, נוהג לשלם פיצויי פיטורים, רציפות בעבודה, עבודה ברשת/סניפים, חילופי מעבידים, חיוב המעביד הקודם בתשלום פיצויי פיטורים,

הסכם קיבוצי למול סעיף 1 לחוק פיצויי פיטורים, עובד עונתי, "עובד שעבר ממקום עבודה למקום עבודה אצל אותו מעביד ונתחלפו המעבידים במקום העבודה הנוכחי" – סעיף 1(ב) לחוק פיצויי פיטורים, רציפות בעבודה והפסקות שאינן באות במנין,

"שירות צבאי" – סעיף 2(1) לחוק, "חופשה או פגרה שלא בשכר שניתנו לעובד על פי חוק או בהסכמת המעביד" – סעיף 2(5) לחוק, "תאונה או מחלה" – סעיף 2(7) לחוק,

"הפסקה ארעית ללא ניתוק יחסי עובד ומעביד או הפסקה תוך ניתוק יחסי עובד ומעביד שאינה עולה על שלושה חדשים" – סעיף 2(9) לחוק, הפסקה מחמת סגר על השטחים, האם העובד יכול לוותר על "רציפות בעבודה", חופשת לידה, אימתי פיטורים אינם פוגעים בזכויות,

חובתו של העובד לטעון כבר בכתב תביעתו כי פוטר על ידי המעביד כדי להימנע מתשלום פיצויים – עילת תביעה, פיטורים לאחר 8 חודשי עבודה, פיטורים לאחר 9 חודשי עבודה, פיטורים לאחר 10 חודשי עבודה, פיטורים לאחר 11 חודשי עבודה, פיטורים 5 ימים לפני מלאות שנה לעבודתו של העובד, פיטורים 10 ימים לפני מלאות שנה לעבודתו של העובד,

מתן הודעה מוקדמת בסמוך לסוף שנת העבודה, התפטרות עקב הרעה מוחשית בתנאי העבודה למול סעיף 3 לחוק פיצויי פיטורים, סיבה ראויה לפיטורים, שלילת רשיון נהיגה, אי עמידה בקריטריונים שדורש המעביד, חוסר שביעות רצון, תפקוד לקוי של העובד, כוונה לפטר את העובד כבר בתחילת העבודה, פיטורים עקב צמצומים, התפטרות העובד,

"מהפכת חצר", הגשת דו"חות כוזבים על שעות העבודה, היעדר הסכמה לחתום על טופס מיצוי זכויות, גרימת נזקים, סכסוכים רבים מעביד-עובד, עובד שנתקבל לתקופה מוגבלת, מעביד שנפטר, עובד שנפטר וזכאותם של השאירים לקבל פיצויי פיטורים, האם יש למעביד זכות קיזוז על פי סעיף 20(ב2) לחוק הגנת השכר?,

התפטרות לרגל מצב בריאות לקוי, נטל ההוכחה ומסמכים רפואיים, האם העובד חייב להעמיד את עצמו לבדיקה רפואית אצל רופא מטעמו של המעביד, חובת העובד להודיע למעביד על ההתפטרות והצעת המעביד לתנאי עבודה אחרים שיתאימו את מצבו הרפואי החדש של העובד,

זכאות לדמי אבטלה – האם היתה "הצדקה" להתפטרות העובד - סעיף 166(ב) לחוק הביטוח הלאומי, האם העובד זכאי לדמי הודעה מוקדמת על פי סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורים, התפטרות של הורה, התפטרות עובדת – סעיף 7(א) לחוק פיצויי פיטורים, התפטרות עובד – סעיף 7(ב) לחוק פיצויי פיטורים,

אי תחולת סעיף 7 לחוק פיצויי פיטורים על בן הזוג שלא התפטר - סעיף 7(ג) לחוק פיצויי פיטורים, חובת מסירת הודעות למעביד - סעיף 7(ד) לחוק פיצויי פיטורים, התפטרות עקב שהייה במקלט לנשים מוכות, התפטרות לרגל העתקת מגורים, ההתפטרות - "לאחר" או "לפני" העתקת מקום המגורים?, "לרגל נישואיו" – סעיף 8(1) לחוק, תקנה 12(א) לתקנות, "יישוב חקלאי"/"יישוב באזור פיתוח" - סעיף 8(2) לחוק, תקנה 12(ב) לתקנות, "יישוב באזור פיתוח",

העתקת מגורים מיישוב באיזור פיתוח ליישוב אחר באיזור פיתוח איננה מזכה בתשלום פיצויי פיטורים, "יישוב חקלאי", "מחמת סיבות אחרות שנקבעו בתקנות", "עקב גירושיו" – סעיף 8(3) לחוק ותקנה 12(ז) לתקנות, מתפטר כדין מפוטר – סעיף 60 לחוק יישום תוכנית ההתנתקות, התשס"ה-2005,

אי חידוש חוזה עבודה, "זולת אם הציע לו המעביד לחדש את החוזה", "צריך שתימסר לפחות שלושה חודשים לפני", פיצויי פיטורים בגין מספר תקופות קצובות, האם צריך ליתן הודעה מוקדמת על פי סעיף 9 לחוק פיצויי פיטורים, התפטרות מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה או חמת נסיבות אחרות סעיף 11(א) לחוק,

ניסוחו של כתב התביעה, המועד להעלאת הטענה כי המדובר בהרעת תנאים והרחבת חזית, מתן הודעה למעביד על כוונתו של העובד להתפטר על מנת ליתן למעביד הזדמנות לסלק את סיבת ההתפטרות הצפויה, איחורים/פיגורים בתשלום משכורת חודשית, שינויים בשעות העבודה, קיצוץ בימי עבודה,

שינוי חד צדדי בתנאי העבודה, השעיית עובד - "מדיניות ענישה", הורדת/הקטנת השכר החודשי, אי תשלום בגין שעות נוספות, פגיעה משמעותית במעמדו של העובד ובכבודו, יחס בלתי נסבל, העתקת מקום המפעל/העסק – אי נוחות העובד להגיע למקום עבודתו החדש, התפטרות בהסכמת שני הצדדים, הפרשה לקרן פנסיה, הרעה בתנאים שנוצרה כתוצאה מהתנהגות העובד,

"נסיבות אחרות" – הוצאה לחופשה, אי קיום התחייבות למתן העלאה בשכר, אי העלאה בשכר על פי צווי הרחבה, עובד עונתי – סעיף 11(ב) לחוק, התגייסות לשירות סדיר/התנדבות לשירות לאומי – סעיף 11(ג) לחוק, ראש ראשות מקומית/סגן ראש ראשות מקומית – סעיף 11(ד) לחוק, "התפטר עובד לאחר שהגיע לגיל פרישה" – סעיף 11(ה) לחוק, פיצויים למתגייס למשטרה, שיעור הפיצויים, התקופה הקובעת לחישוב פיצויי פיטורים, "עובד במשכורת", "עובד בשכר",

חישוב שכר עבודה – סעיף 13 לחוק, חישוב הפיצויים כשהשכר הופחת זמנית – סעיף 13א לחוק, חישוב הפיצויים לפי שכר מינימום – סעיף 13ב לחוק, פיצויים ותגמולים, אישור שר העבודה, פיצויים וגימלת פרישה, תקנות פיצויי פיטורים, רכיב השכר, שעות נוספות, משכורת 13, עבודה חלקית,

שכר קבלני, פיטורים ללא פיצויים מכוח הסכם קיבוצי ומכוח פסק דין ואישורו של שר העבודה, זכות עדיפות לחזור לעבודה ופיצויי פיטורים, סכומים משוריינים, זכות בכורה, דין קדימה - סעיף 78 לפקודת פשיטת הרגל, שכר הכולל פיצויי פיטורים ואישורו של שר העבודה, פשרה והודאת סילוק - חתימה על כתב ויתור, כפיה - סעיף 17 לחוק החוזים, המועד להעלאת הטענה והרחבת חזית.